اقبال‌الاعمال -سید بن طاووس (متوفی ۶۶۴ هـ ق)

زیارت ناحیه از امام هادی علیه‌السلام

علی‌اکبر…

علی‌اصغر…

سلام بر عبداللّه بن امیرالمؤمنین، هم او که دچار بلا شد و در سرزمین کربلا ندای ولایت سرداد و از جلو و پشت سر هدف ضربه شمشیر قرار گرفت. خداوند لعنت کند قاتل او هانی بن ثبیت حضرمی را.

ابوالفضل…

سلام بر جعفر بن امیرالمؤمنین، آن شکیبای به جان و محاسب و دور از بلاد غربت، خود را آماده جنگ نمود و برای نبرد پیش رفت و مردان جنگی زیادی بر او حمله‌ور شدند (او را کشتند) خداوند قاتل او هانی بن ثبیت حضرمی را لعنت کند.
سلام بر عثمان بن امیرالمؤمنین، همنام عثمان بن مظعون (از اصحاب خاص پیامبر)، خداوند کسی که به‌سوی او تیر انداخت یعنی خولی بن یزید اصبحی را لعنت کند.
سلام بر محمد فرزند امیرالمؤمنین، کشته شده ایادی دارمی، خداوند او را لعنت کند و عذاب دردناک را بر او دوچندان کند. درود خداوند بر تو ای محمد و بر اهل‌بیت تو که شکیبایان بودند.
سلام بر ابی بکر فرزند حسن پاک و ولی، آن تیرخورده با تیر کشنده، خداوند قاتلش عبداللّه بن عقبه غنوی را لعنت کند.
سلام بر عبداللّه بن حسن بن علی پاک، خداوند قاتلش و آنکه بر او تیر زد حرملة بن کاهل اسدی را لعنت کند.

قاسم بن حسن….

سلام بر عون بن عبداللّه بن جعفر آن پرواز کننده در بهشت، هم‌پیمان ایمان، هم‌نشین بزرگان، مخلص برای (خداوند) مهربان، پیرو آیه‌ها و قرآن، خداوند قاتلش عبداللّه بن قطبه نبهانی را لعنت کند.
سلام بر محمد بن عبداللّه جعفر، حاضرشده به‌جای پدرش و برادرش (در کربلا) و حفظ کننده او با پیکرش خداوند قاتلش عامر بن نعشل تمیمی را لعنت کند.
سلام بر جعفر بن عقیل، خداوند لعنت کند قاتلش و تیر زننده به او بشر بن خوط همدانی را.
سلام بر عبدالرحمن بن عقیل، خدا قاتلش و تیر زننده به او عمر بن خالد بن اسد جُهنی را لعنت کند.
سلام بر کشته شده فرزند کشته شده عبداللّه بن مسلم بن عقیل را، و خداوند قاتلش عامر بن صعصعه و کسی گفته اسد بن مالک را لعنت کند.
سلام بر عبیداللّه ابن مسلم بن عقیل، خدا تیر زننده به او و قاتل او عمر بن صبیح صیداوی را لعنت کند.
سلام بر محمد بن ابی سعید بن عقیل، و خداوند قاتلش لقیط بن ناشر جهنی را لعنت کند.(۱)