المزار -محمد بن‌مشهدی (متوفی ۵۹۹ هـ. ق)

زیارت ناحیه مقدسه از امام هادی علیه‌السلام به تاریخ ۲۵۲ هـ. ق در زیارت امام حسین علیه‌السلام و شهدای کربلا چنین فرمود:
سلام بر علی‌اکبر…

سلام بر علی‌اصغر…..

سلام بر عبداللّه بن امیرالمؤمنین علیه‌السلام هم او که دچار بلا شده در سرزمین کربلا ندای ولایت و دوستی سرداد و از جلو (بدن) و پشت سر هدف ضربه شمشیر قرار گرفت. خداوند قاتل او هانی پسر ثبیت حضرمی را لعنت کند.

سلام بر عباس بن امیرالمؤمنین علیه‌السلام….

سلام بر جعفر بن امیرالمؤمنین هم او که درراه خشنودی خدا باجان شکیبایی نمود و در بلاد غربت خود را آماده جنگ نمود و برای نبرد پیش رفت، مردان جنگی زیادی بر او حمله‌ور شدند خداوند قاتل او هانی بن ثبیت حضرمی را لعنت کند.
سلام بر عثمان فرزند امیرالمؤمنین هم نام عثمان بن مظعون (از اصحاب خاص پیامبر) خداوند کسی را که به‌سوی او تیر پرتاب کرد یعنی خولی بن یزید اصبحی ایادی دارمی را لعنت کند.
سلام بر محمد بن امیرالمؤمنین علیه‌السلام کشته شده ایادی دارمی خداوند او را لعنت کند و عذاب دردناک را چندین برابر وارد کند و درود خداوند بر تو ای محمد و بر خاندان شکیبایت.
سلام بر ابوبکر بن حسن علیه‌السلام پاک و دوست‌داشتنی آن تیرخورده با تیر کشنده؛ خداوند قاتلش عبداللّه بن عُقبه غنوی را لعنت کند.
سلام بر عبداللّه بن حسن علیه‌السلام پاک خداوند قاتلش را لعنت کند تیرخورده از حرمله‌بن کاهل اسدی.

سلام بر قاسم بن حسن…

سلام بر عون بن عبداللّه بن جعفر پرواز کننده در بهشت هم‌پیمان ایمان، هم‌نشین بزرگان، نصیحت کننده برای خداوند مهربان، پیرو آیه‌ها و قرآن، خداوند لعنت کند قاتلش عبداللّه بن قُطبه نبّهانی.
سلام بر محمد بن عبداللّه بن جعفر حاضرشده به‌جای پدرش و برادرش و حفظ‌کننده او با پیکرش؛ خداوند قاتل او عامر بن نهشل تیمّی را لعنت کند.
سلام بر جعفر بن عقیل خداوند قاتل او بشر بن خُوط همدانی را لعنت کند.
سلام بر کشته شده فرزند کشته شده عبداللّه بن مسلم بن عقیل؛ خداوند تیر زننده به او عمرو بن صبیح صیداوی را لعنت کند.
سلام بر محمد بن ابی سعید بن عقیل؛ خداوند قاتلش لقیط بن یاسر جُهنی را لعنت کند.(۱)
* مثل این عبارت در مزار شیخ مفید آمده است.